pepperogparmesan gjør all mat bedre

Jeg elsker å lage mat og er nesten fanatisk motstander av kjedelig mat. Derfor skriver jeg ned noen linjer de gangene jeg mener jeg har laget noe skikkelig godt.
Enkel mat, rask mat, komplisert mat, imponerende mat, tirsdagsmat, tradisjonsmat, fusion cooking, italiensk mat, hele-lørdagskvelden-med-venner-og-vinflasker-mat, nattmat og nistemat - alt har sin tid.
Men kjedelig, smakløs mat hører ikke hjemme noen steder.
pepperogparmesan kjemper mot kjedelig mat!

onsdag 20. april 2011

Påskemeny 2011

Her kommer litt om påskens mat - det er faktisk helt fritt for lam!
Har allerede laget tirsdagens middag, nå er det onsdag og de andre kommer med bilder og resultater etter hvert.

Tirsdag - Grillet breiflabb med mangosalsa og salat.
Ble ikke så verst. Her brukte jeg en thai-saus med ingefær og sitrongress fra pose for å marinere fisken i ca en halvtime før grilling. Det funka - men breiflabb må grilles leeenge med mindre den skives. Jeg må øve på å gsteke eller grille breiflabb. Den slipper mye vann når den hviler, det blir ofte litt sørpete på tallerken.

Mangosalsa - hakk opp en mango, litt chili, litt limesaft og litt fersk ingefær. Enkelt. Godt.
Ærlig talt, her brukte jeg oppskrifter og inspirasjon fra http://www.aperitif.no/


Onsdag - Grillet entrecote med paprika og salvie-makaroni

Torsdag - Gettsaltet torske med Tenerifepoteter og tomat-beurre blanc

Fredag - forhåpentligvis en fisketur og dermed kun niste!

Lørdag - Spaghetti med salvie, tomat og brokkoli

Søndag - Hjemmelaget pizza med masse ost!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar