pepperogparmesan gjør all mat bedre

Jeg elsker å lage mat og er nesten fanatisk motstander av kjedelig mat. Derfor skriver jeg ned noen linjer de gangene jeg mener jeg har laget noe skikkelig godt.
Enkel mat, rask mat, komplisert mat, imponerende mat, tirsdagsmat, tradisjonsmat, fusion cooking, italiensk mat, hele-lørdagskvelden-med-venner-og-vinflasker-mat, nattmat og nistemat - alt har sin tid.
Men kjedelig, smakløs mat hører ikke hjemme noen steder.
pepperogparmesan kjemper mot kjedelig mat!

mandag 13. juni 2011

Energisnacks

Jeg elsker energibarer.
Eller granola bars, som jeg lærte at det het i USA. I USA spises og selges det overalt. Det gjør det stort sett her i Norge også, men de er fryktelig dyre.

Jeg pleier å kjøpe noen når jeg skal fly eller har mange møter en dag og ikke rekker å spise lunsj. eller mest fordi de rett og slett er veldig gode.
Denne helgen skal jeg på en lenger fisketur og kommer til å spise mye utendørs og på farta.
Da er jo energibarer perfekte.

Jeg ville lage dem selv og spare litt tid.
Som sagt, dermed Googlet.

Jeg fant denne oppskriften.

Her er resultatet.
Skal du lage denne oppskriften er det veldig enkelt - bruk 2,5 dl i stedet for "cups".
Så ganger du opp alt i cups med 2,5 og dermed basta.

Dette er enkelt!

Tips:
- Jeg bruker store havregryn, ikke de lettkokte. De store er saftigere.
- Sørg for å presse dette sammen HARDT mens det stiver. Da henger de sammen etterpå.
- Bruk tiden på å pakke dem enkeltvis i plastfilm. Da står de seg i noen uker.

Men de spises opp lenge før den tid....



Nå har jeg


- pepperogparmesan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar