pepperogparmesan gjør all mat bedre

Jeg elsker å lage mat og er nesten fanatisk motstander av kjedelig mat. Derfor skriver jeg ned noen linjer de gangene jeg mener jeg har laget noe skikkelig godt.
Enkel mat, rask mat, komplisert mat, imponerende mat, tirsdagsmat, tradisjonsmat, fusion cooking, italiensk mat, hele-lørdagskvelden-med-venner-og-vinflasker-mat, nattmat og nistemat - alt har sin tid.
Men kjedelig, smakløs mat hører ikke hjemme noen steder.
pepperogparmesan kjemper mot kjedelig mat!

søndag 26. september 2010

Grønn som en... tomat?

Jeg har grønne finger. Ikke røde, men grønne fingre. Derfor er årets resultat av mange måneders omtenksom pleie av 12 tomatplanter en enkelt rød tomat. Men også en hel bråte små grønne tomater.

Grønn tomatrelish, tenkte jeg. -Det har jeg faktisk smakt. Det var godt.

Som sagt så gjort: frem med google.com og så brukte jeg noen snarveier og improviserte litt over


denne oppskriften.
Legg merke til at du kan velge "metric" for å få norske mål - og du kan justere tallet i "servings" for å tilpasses hvor mange grønne tomater du har.

www.allrecipes.com er helt fantastisk.


Det startet med 500 gram grønne tomater (jeg kastet de minste) og jeg sitter nå med to glass søtlig, syrlig tomatrelish. Nå kan høstens lammemiddag bare komme!

Neon bilder av ingredienser og resultat. Den røde tomaten ble ikke brukt, den er kun for sammenligning. Grønne tomater er virkelig grønne.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar