pepperogparmesan gjør all mat bedre

Jeg elsker å lage mat og er nesten fanatisk motstander av kjedelig mat. Derfor skriver jeg ned noen linjer de gangene jeg mener jeg har laget noe skikkelig godt.
Enkel mat, rask mat, komplisert mat, imponerende mat, tirsdagsmat, tradisjonsmat, fusion cooking, italiensk mat, hele-lørdagskvelden-med-venner-og-vinflasker-mat, nattmat og nistemat - alt har sin tid.
Men kjedelig, smakløs mat hører ikke hjemme noen steder.
pepperogparmesan kjemper mot kjedelig mat!

fredag 17. juli 2009

6 til middag - midt på sommer'n!

OK, hva lager man til 6 personer midt på sommeren når man IKKE har grill?

Det må nødvendigvis inkludere:
skalldyr
hvitvin (altså passe til hvitvin)
jordbær
friske, skikkelige grønnsaker
asparges, kanskje?
jordbær

Og som vanlig kan det ikke inneholde kjøtt.

Risotto som hovedrett blir litt vanskelig rent timing-messig, for jeg har ikke lyst til å stå på kjøkkenet mens vennene mine sitter og spiser forretten. Så jeg tenker ovnsbakt fisk.

Torsk er ikke poppis hos Dama og jeg liker ikke laks, så kanskje steinbit? Breiflabb?
Hm, havabbor?
Skal se hva jeg får tak i....


Det blir nok gazpacho til forrett uansett - DET er sommer det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar